vasárnap, május 17, 2020

Napi ige - Csak Krisztus kövessük!

„(A juhok pásztora)... mikor kiereszti az ő juhait, előttük megy és a juhok követik őt... Én vagyok a jó pásztor."
(János 10,4. 11)
„Csillapodjál le az Úrban és várjad Őt."
(Zsoltár 37,7)

„Péter számára ezek a szavak: »Kövess engem!« (Ján. 21,22) csupa tanulságot nyújtottak... Eddig nagyon szeretett önállóan cselekedni. Megkísérelte, hogy Isten művét a saját elgondolása szerint vigye előre, ahelyett, hogy Isten tervéhez igazodott volna. Az Úr tudta, hogy ezzel a módszerrel a munka eredménytelen, ezért intette tanítványát: »Kövess engem!« 
Ne fuss mindig előre, akkor nem kell egyedül megküzdened a Sátán seregeivel! Hagyd, hogy én menjek előtted, és akkor az ellenség nem győzhet le!
A keleti pásztor nem hajtja a juhait... Elöl jár, úgy hívja maga után a juhokat... Így tesz a Megváltó is az ő híveivel. Az Írás így szól: »Vezetted mint nyájat, a te népedet...« (Zsoltár 77,21) Ahogyan a pásztor nyája előtt jár, és elsőnek találkozik az út veszélyeivel, úgy tesz Jézus is népével. »Mikor kiereszti az ő juhait, előttük megy.« (Ján. 10,4) 
A mennybe vezető utat megszentelik a Megváltó lábnyomai. Lehet az ösvény meredek és rögös, de Jézus mégis végigment rajta. Lábai letaposták a kegyetlen töviseket, és az ösvényt könnyebbé tették számunkra."
(Jézus élete, Ismét a galileai tengernél és A jó pásztor c. fejezetekből)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése